Ana içeriğe atla

Güzel Hayat

Uzun bir süre 'güzel hayat' başlayacak diye düşündüm. Mutlu, huzurlu hani şu fazlaca meraklısı olduğum romanlar da ki gibi bir hayat, güzel hayat.

Ama anladım ki asıl Hayat, bu 'Güzel Hayat'ı bekleyerek geçen zamanda ki engeller bütünü. Ya da engel olarak saydığın olaylar bütünü. Kocaman bir çerçeve. Kötü görünen ama aslında güzel çerçeve. Hayat işte.
Senin hayatın. Perspektif mutluluk için bir yöntem, çözüm, yol yordam olmadığı gibi mutluluğun kendisinin bir yol olduğunu bilmek gerekiyor.
Her sabah uyandığında ne vücudun ne ruhun ne de çevrendeki bir sürü şey seni güne mükemmel,harikulade ve güleç bir insanoğlu olarak hazırlamıyor. 'Sen' yapıyorsun bunları, tek başına!

Mutluluğun da kendisinin bir yol olduğunu söylediysek eğer,
Öyleyse; yaşanan her anın tadına varmalı, bir daha gelmeyeceğini bile bile nasıl da savurgan yaşıyoruz, nasıl da dakikaları hatta saatleri savuruyoruz, korkmadan! Bir daha gelmeyecek ulan!
Uyan!

Zaman kimseyi beklemiyor, unutmamak lazım. 

Mutlu olmak için ne yapıyoruz peki ?  Bugün ne yaptın ?
Suratın, elin yüzün şiş uyandın, yataktan ayaklarını birileri zorla çekiştirerek uyandırdı, sallana sallana banyoya gittin, gözlerin kapalı işedin,meymenetsiz bir surat seni karşıladı aynada, bak daha bir kere gülmedin!
Sonra geri sallana sallana odana gidip giyindin, saç baş o biçim, surat 5 karış iş yerine geldin.

Hiçbir sabaha böyle başlamak istemem, yapmıyor muyum? Elbette bu sabah bende böyle uyandım. Ama kendime haksızlık ettiğimi bilerek.

Her şey yolunda gitmeyecek elbet, her istediğin olmayacak, paran olmayacak, keyfin olmayacak, sevgilin olmayacak,annen baban olmayacak .. bla bla bla uzar gider.
E yani?  Mutlu olmayacak mısın?  Zaman diyorum, seni beklemiyor !
Ben daha dün 18 yaşımdaydım, 25 yaşıma kadar yapacak olduklarımı yapamadım, hayalini kurduğum birçok şeyi gerçekleştiremedim, gidemedim,yapamadım felan filan. ee nolmuş? Mutlu muyum? Şuan bir çok sorunum olmasına rağmen mutluyum :)

Mutlu olmak için;
Okula gitmeyi, okuldan gelmeyi, üniversiteyi bitirmeyi, araba almayı,on kilo vermeyi, sevgili yapmayı, yada evlenmeyi belki boşanmayı, çocuk yapmayı, işe başlamayı, emekli olmayı, torun beklemeyi, arabanı değiştirmeyi, yenisini almayı, ev almayı, borçlarının bitmesini, yazı, kışı, öbür seneyi, ölüp yeniden dirilmeyi beklemeyin.

Mutluluk bir hedef değil ki, uzun bir yol ..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şirince Köyü / Kumda Kahve

Bugün Köy Turunda görevliydim, İlk önce Şirince ardından Kirazlı Köy' gittik. Müdürümün benden isteği üzerine Kumda Kahveyi araştırdım, buldum. Büyük değirmen taşının içine bir mekanizma yerleştirmişler alttan ısıtmalı, kum var üzerinde kahveyi bakır cezvelerle orada pişiriyorlar. Ocaktakinden çok daha hızlı pişiyor, çünkü cezvenin her yanı ısınıyor. Çok da leziz oluyor :) Ayrıca Turistlerin ve misafirlerin ilgisini çekiyor :) Damla sakızlı ve sade olmak üzere 2 çeşidi var :) Enteresan geldi bana, ilk defa görüyorum bunu, közde kahveden sonra .. Nasıl da leziz olmuş anlatamam..                    Mis gibi , afiyetle içtim :)  Her Şirinceye gidildiğinde içilesi ..

Uzun Zaman Sonra Merhabaaaa

Uzuunn zaman sonra yeniden burdayım, çok zaman olmuş yazmayalı.. Dün aklıma düştü yeniden, akıp giden zamana kapılıp, hayatın gidişine koşarak yetişmeye çalışırken zaman ayıramadığım onca şeye üzülürken, burası düşüverdi aklıma.. Zaman ayıramadığım şeylere üzülüyorum, içim gidiyor daha çok şey sığdırmak gerek hayata.. Evlendim, eve alışma süreci, evliliğe alışma süreci derken, işler kötüye gitti Turizm sektörünün düşüşünden bende nasibi aldım ve işten ayrılmak zorunda kaldım, şans ki aynı gün başka bir iş buldum ve başladım, yeni işime de alıştım hatta, her şey yolunda şükür :) Bahar da gelmiş, yaza kapı aralanmış.. Yeni başlangıçlar yapmışım, umutlarım,hayallerim var ohh değmeyin keyfime :) Güneşlenip denize girme hayalinden kendimi alamaz durumdayım şu sıra, bide vücut olarak da hazır olsam keşke yaza :) Neyse olsun bugün tekrar başlayacağım rejime :) Maviniz bol olsun, yüzünüz hep gülsün :) Görüşürüzz
‎" gürültü, patırtının ortasında sükunetle dolaş; sessizliğin içinde huzur bulunduğunu unutma. başka türlü davranmak açıkça gerekmedikçe herkesle dost olmaya çalış. ama kimseye teslim olma. telaşsız, açık ve seçik konuş. başkalarına da kulak ver. aptal ve cahil oldukları zaman bile dinle onları; çünkü dünyada herkesin bir hikayesi vardır. yalnız planların değil, başarılarının da tadını çıkarmaya çalış. ne kadar küçük olursa olsun işinle ilgilen; hayattaki dayanağın odur. olduğun gibi görün. sevmediğin zaman sever gibi yapma. aşka burun kıvırma sakın; o çöl ortasında çimenli bir yerdir. yılların geçmesine öfkelenme; gençliğe yakışan şeyleri gülümseyerek teslim et geçmişe. ara sıra isyana yönelecek gibi olsan bile hatırla ki, kainatı yargılamak imkansızdır. onun için kavgalarını sürdürürken bile kendi kendinle barış içinde ol. görmeye çalış ki, bütün pisliğine ve kalleşliğine rağmen dünya yine de güzeldir. " Alıntı